Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури у 2019-2020 н.р.
Зарубіжна література
У 2019/2020 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за
програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах – за новими
навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені
наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Основою для
календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні
навчальні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів,
розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість
годин на опрацювання конкретного розділу. Він має змогу вільно і
творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної
літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти
здійснюють українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної
літератури вивчають в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення
перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською,
німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд
художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі
предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення
володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом
навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі
вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл
годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель
на власний розсуд може збільшити кількість видів контролю відповідно до рівня
підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної
літератури в 5–9 класах
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
контрольного класного твору;
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки
позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної
літератури в 10-11 класах
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
|
||
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
контрольного класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших
завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах
текстуального вивчення)
|
3
(1у+2п)
|
3
(2у+1п)
|
Уроки
позакласного читання
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка
зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної
літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків
розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних
робіт).
*Контрольні класні твори пропонуємо давати у
формі есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового
тексту тощо. Це розвиватиме самостійне творче мислення учнів і дасть їм можливість
виконати роботу протягом одного уроку.
**У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох
уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого –
письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час
оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних
видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно
оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за
ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою
колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої
тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця
рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка
за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку
виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного
учнем/ученицею
|
Орієнтовний
обсяг письмового твору (рівень стандарту)
|
Орієнтовний
обсяг письмового твору (профільний рівень)
|
||
Клас
|
Кількість сторінок
|
Клас
|
Кількість сторінок
|
|
5-й
|
0,5–1,0
|
10-й
|
3,0–3,5
|
3,0–3,5
|
6-й
|
1,0–1,5
|
|||
7-й
|
1,5–2,0
|
11-й
|
3,0–3,5
|
3,5–4,5
|
8-й
|
2,0–2,5
|
|||
9-й
|
2,5–3,0
|
Оцінку за читання напам’ять творів із зарубіжної літератури виставляють у
колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована
МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та
навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки,
що розміщений на офіційному сайті МОН, Інституту модернізації змісту освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар